onsdag 18 maj 2011

Wow vilken grej !!

Vårruset gick över förväntan !!
Jag sprang på 29:30 min och jag är sååå glad !!

Vilken kick man fick av alla som stod vid start och hoppade och väntade på att få börja springa.
Jag satte på hörlurarna och rätt hög musik som skulle puscha och peppa mig hela vägen.
Jag sprag och sprang och i mitten av loppen så hittade jag en tjej som höll en lite snabbare fart än jag brukar hålla men på något vis kände jag mig stark och det kändes som en ny bra fart hon höll och jag ökade .
Men så var det ju så mycket folk och någon hoppade framför mig och sen saktade av lite så jag fick bromsa och då försvann min dragkompis...vad sur jag vart :-( undra om jag hade orkat hålla hennes fart ända i mål??!
Jag sprang efter A igen som hade sprungit precis före mig hela vägen innan jag fick den där extra kicken och hittade min andra dragkompis.
Efter sista uppförsbacken så fick A den där extra kicken och drog iväg lite före mig och kom i mål på 29:12 min :-) och då hade hon ett knä som strulade nästa hela vägen,mäkta stolt jag är över henne vilken prestation och vilken envishet .
På målrakan så försökte jag spurta men benen gav ingenting så min fart jag hade hållt var nog max för min kropp och när det bara var några meter kvar så tittar jag upp mot klockan i mål 29:28..29...30 !!! Wow
jag får ingen luft och jag svimmar snart men med ett leende och en massa djupa andetag så slog det mig att jag kom i mål UNDER 30 min, jag darrar,jag är glad.....JAG fixade det !!!JAG kan!!! FY F-N VAD JAG ÄR BRA!!!
Det kändes verkligen så.
Sen kollad jag på runkeeper och den hade inte ens registrerat hela loppet och tiden var 30:15min och steckan 4,39km.
Åh det gör mig sååå arg när den inte funkar.:-( Aja jag vet att målklockan var på 29:30min och min pulsklocka stoppade jag i mål och då stod den på 29:28min .

I går tog jag en vilodag hela dagen för jag hade läkarbesök och tandläkarbesök och båda gjorde ont och var läskiga så kroppen skakade av rädsla och smärta så jag tyckte det räckte med det :-)

J ville ut och löpa ikväll så jag hoppas det blir uppehåll så vi kommer iväg jag känner för att prestera igen och bli lite svettig.

Hoppas ni får en underbar träningsdag!
Hejsan hoppasan
/C

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida