måndag 16 maj 2011

I dag gäller det !!

Idag smäller det ...ler VårRuset i V-ås kl 19:15 startar första gruppen :-)
Oh my god !!!! Nu börjar fjärilarna i magen, visst är jag nervös men jag är exalterad på samma gång.
Idag ska jag bara fokusera på att orka springa hela vägen, tiden den får bli den det blir.
 Jag får nog för mycket press på mig om jag ska försöka slå en speciell tid oxå som tex under 30 min. Skulle jag inte klara det så då blir man väl så besviken att man inte vill fortsätta löpa.
Jag är lite rädd att göra mig själv besviken så löpningen inte är nå rolig längre och att jag lägger av.
Så detta år får målet bli att ta sig runt och nästa år att ta sig runt på en speciell tid :-)

Det ska bli riktigt kul och jag håller på att laddar Mp3 spelaren så jag kan lyssna på musik och riktigt ta i och njuta.
När jag har sprungit färdigt ska jag känna mig nöjd med min insatts och inte "jag kunde ju ha tagit i lite till".

Jag funderar på att göra lite yoga nu på morgonen för att mjuka upp kroppen lite.
Jag hoppas jag kommer känna mig mjuk och smidig när jag springer i kväll och att man inte kommer att frysa.
Jag packar nog en väska med överdragsbyxor och tjocktröja som jag kan sätta på mig när jag sprungit klart och är svettig.Det kan ju vara bra att ha om det börjar regna oxå så man får på sig något torrt efteråt.

Dax för lite fix här hemma sen bär det av till skolan för inskrivning av minstingen som börjar förskolan efter sommaren.......hoppsan vad tiden går fort...jag har inga bebisar längre  ;-)

Spring för livet

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida