onsdag 11 maj 2011

Vilodag !

Tänkte jag skulle gå på sista cirkelträningen i går men jag jobbade till 19 och kom inte ifrån tidigare så jag fick hoppa det.
A messade och frågade om jag ville med ut och löpa kl19:30 men jag tog en vilodag.
Det hände lite saker på jobbet på efm/kvällen så det tog musten ur mig och sen ville J att jag bara skulle komma hem och mysa med honom så så vart det.
Han hade gjort hemmagjord tacopizza som var supergod!

Idag vaknade jag strax före 05 av att åskan mullrade,sen kune jag inte somna om,det var bara att kliva upp och fixa matväskan till jobbet. Hela väskan är full med mat för jag är rädd att bli hungrig och få huvudvärk.
Kanske inte så undra på att man aldrig går ner i vikt när man bara äter och äter ,det jag har med mig känns nyttigt men är säkert inte det.
Usch jag är inne i en sån skit period att jag lixom inte orkar engagera mig och kolla varje liten pryl jag stoppar i mig + att när det inte finns så fett med pengar vad gör man då?! Ja man har ju inget val än att ta det man har hemma men försöker så klart att ta det "nyttigaste" alternativet och man får äta det som bjuds.

Till frukost i dag blev det en liten hårdbrödmacka med bredgott och ost sen dinkelgröt (saltåkvarn) med russin och aprikos i (Ligger redan i grynblandningen),äppelmos och mellanmjölk till sen en stor kopp kaffe .

Jag har inte druckit kaffe förut bara för att om jag sen missar så får jag migrän (brukade dricka grönt te förut)...MEN..... för att få igång magen så har jag börjat dricka kaffe igen för det är det enda som får mig att gå på toa och göra nr2 annars tar det 2-3 dagar innan det händer något .
J han kan äta ett mål mat och efter 10 min så sitter han på toa och det slår ALDRIG fel snacka om bra förbränning.
J är nere i 86,7kg nu och han är hur läckert snygg som helst ,nu börjar rutorna på magen att titta fram !
Helt otroligt,nyår förra året bestämde han sig för att göra något åt sin vikt och då var han uppe i 110 kg .
Sen förra sommaren har han pendlat mellan 95-92kg men nu är han nere i 86 kg och han tycker det är så roligt med styrketräningen och när han ser att magen är borta.
Han kan äta vad som helst tror jag utan att det gör något för hans vikt, han har en sån tur på det sättet.

Nog om min Snygging nu...

Jag önskar bara att jag oxå kunde få igång min förbränning så in i vassen men då skulle jag inte få göra annat än och springa hela dagarna.
Appropå det.....
Kollade runt lite på internet och olika bloggar och kom in på Susannes och Runes bloggar.
Snacka om häfftigt dom ska springa från Monte Gordo i Sydligaste Portugal till Halmstad i Sverige det är 400 mil !!!! Dom började sin resa den 10april och kommer vara hemma den 29 Juni och dom springer 5 mil om dagen .Wow säger jag bara !

Jaja hoppas ni får en bra dag plikten kallar här ler

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida