lördag 14 maj 2011

Löpning med älsta grabben !

I går vart det en vilodag och vi åkte hem till vännerna och grilla och kollade på så ska det låta. Helmysigt!

Idag bestämde jag mig för att jag skulle ta 8:an på vargheden 2ggr det lätta varvet.
Jag fick med mig älsta grabben som börjar bli lite för rund och behöver en extra pusch .
Och på första varvet drog han mig i den tuffa uppförsbacken -Kommer du mamma ?! Ler det kändes härligt på något vis och jag vart superstolt.
Han sprang i snabb takt för hans del men lagom för min del och jag berömde honom hela tiden .
Han är ju bara 10år och har säkert 10kg övervikt så jag är mäkta stolt över att han tog sig runt ,det märks att han spelar fotboll på rasterna. Han var stentuff och jag ska försöka ta med honom fler ggr för hans egen skull + att vi får lite primetime bara han och jag .

Springer man 8:an åt ena hållet så blir inte backarna så branta men dom är lite längre på något vis eller hur man ska förklara, det blir mycket lättare iallafall.
Vi sprang först stora varvet(2km) och sen stannade snabbt och drack vatten och sen lilla (1km) drack vatten och sen stora igen och då stannade Linus och jag fortsatte lilla en gång till.

Ler jag känner mig helt slut i benen nu haha det lixom pirrar i dom .

I morgon blir det väl löpning med A igen och sen tar jag en vilodag innan vårruset.

Nu ska jag ta det lungt en stund sen blir det grillat igen och ev ett styrkepass i kväll .

Hej hopp

1 kommentarer:

Blogger Sara sa...

Vad härligt att ni kom ut och sprang bara ni två! Du är en bra förebild för barnen med ditt springande! Det låter ju som om han tyckte det var kul också! Heja er! :)

16 maj 2011 kl. 12:40  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida