tisdag 3 maj 2011

Panik och råd !

Känner smått panik över att jag inte kunat träna och så har man stoppat i sig en massa onyttigheter...känner mig tjockare och fulareän vanligt...töntigt jag vet men det är bara så jag vill ju ha min platta mage och vad händer... Jo jag sabbar allt så fort minsta lilla motgång kommer i min väg! Ok förutsättningarna för att äta sunt och träna är väl inte dom bästa heller men det är bara undanflykter ...Brutus har överhanden just nu och jag har tappat mina förnuftiga tankar helt :-(
I all panik har jag börjat kolla på olika bloggar där dom äter enligt LCHF,GI mm .
Jag vet att det skulle funka en stund för mig men jag skulle nog inte kunna göra det till en livstil,så vad skulle kunna bli min livstil??
Ska jag aldrig få chansen att få min platta mage??Ska jag må dåligt så fort jag sätter på mig ett par jeans för att magen väller över och det blir den där valken som alla ser under tröjan...om man inte har en som är 3nr för stor och då ser man ju stor ut endå så whats the point !!!
Skulle jag klara mig utan potatis,pasta,ris och framför allt bröd ??
Just nu är jag villig och prova allt kan jag säga  för jag vill så gärna så gärna så gärna.
Varför kan jag inte och varför går det aldrig när jag ger mig in i något.....
Pengar,vi är 5 i familjen ,jag kan inte planera.

Att äta nyttigt är dyrt speciellt frukt och grönt
Vi är 5 i familjen med olika viljor och smaklökar hur i h-vete får man ihop det?
Planering Planering Planering hur ska jag planera så att man får den maten man vill när det är dax ,så man inte tar första bästa onyttighet för att man är vrålhungrig och inte har planerat?

Jag skulle behöva en stor bunt med matlådor, dom med blått lock från ikea (har redan ett gäng men behöver fler) och ett gäng mindre lådor att förvara såser,röror och sallad i.
Om jag då tar mig en vilodag i veckan och gör mat för hela familjen för 6 dagar ( hur får man plats med det i kylen??) så skulle det ju underlätta massor ...hmmm men jag kan ju inte bara ta en specifik dag som tex söndagar eftersom jag jobbar 2veckors schema och dom dagar jag inte jobbar ena veckan jobbar jag andra...suck
Nej ju mer jag tänker desto konstigare blir det tycker jag . Jag får inte ihop något och nu börjar jag få PAAANIK!!!
Och allt runt omkring gör så jag får panik vet ni vad det komiska är i det hela ...på jobbet är det lungt och jag vet vad jag ska göra varje dag,och om det inte är något speciellt så kan det bli väldigt väldigt lungt.
DET får mig att känna panik över alla grejer jag har att göra hemma för att få ihop det med träning,mat,familjen..

Ja ni usch vad jag gnäller!!! Det kunde ha varit värre , jag har en frisk kropp och en familj som älskar mig man ska vara glad för det man har. Se positivt

Jag vill bara så in i vassens gärna få ett flyt i livet...nu är det bara kaos .
Idag drar jag ut på en löpvända i skogen ,det kanske gör susen...nu orkar jag inte vänta längre.

Träning är inte allt...men för mig är det MYCKET ! Träning får mig och funka känna att jag kan prestera och nå nya mål :-)

Tjarå
/C

2 kommentarer:

Blogger Sara sa...

Låter som om du är inne i en jobbig period just nu. Trist... Jag är inte heller så bra på att planera min mat än, tror att det är nåt man lär sig. Försöker ha med något till lunch på jobb, försöker ta med 2 frukter till mellanmål, försöker äta kvällsmat hemma, men det är inte alltid allt det där går ihop riktigt. Att dessutom planera för 5 st, usch, det hade jag nog inte klarat alls. Har nog med mig själv. Att du får panik på jobb kan jag förstå, så kan det ju oftast kännas när man inte har så mycket att göra och tankarna inte har nåt annat för sig än att cirkla runt det som man borde göra hemma. Har man mycket på jobb hinner man ju inte direkt tänka på det. Hoppas att du kan nå ett bra stadium där du känner att du klarar kosten och får in lagom med träning. Jag tror på dig! Du är en kämpe som klarar mer än vad du tror! Tusen styrkekramar i kaoset!

4 maj 2011 kl. 21:32  
Blogger Carro sa...

Jaa det är lite kämpigt just nu..men det ska gå det här med måste bara få ett flow på det hela.
Man kanske få ta en sak i taget som dom gör på bodyrock. eller kanske bara konsentrera sig på träningen och äta så nyttigt man kan men inga förbud. Eller ta tag i kosten rejält och ta träningen så gott det går.

Jag får känna av och klura ut något.

5 maj 2011 kl. 08:33  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida