tisdag 26 april 2011

Inte igen...suck

Japp näsan rinner och jag harklar mig titt som tätt....suck en förkylning på G igen?!
Kan ju vara för att jag har haft tandvärk och immunförsvaret blivigt dåligt pga av det!
Japp tandvärken består trots att jag var in akut i söndags till v-ås och rensade ur en lagning, tandis satte in något i tanden och sen förseglade det men när jag kom hem och bedövningen hade gått över så gjorde det fortfarande SKITONT!! hade jag vetat det så hade jag INTE åkt in på en söndag och betalat 50% extra utöver taxan. Jag hade då kunnat vänta tills idag och fixa det, blir sååå ledsen när man får betala för något som inte funkar och pengar man inte har...suck. Jag har iallafall fått en tid idag till tandis och jag åker INTE hem föränn smärtan är helt borta.

Gårdagens träning blev en promenad till gymmet,gymmade i ca 1h rygg,bröst, mage och sen gick vi hem från gymmet.
Träningen gick över förväntan trodde inte kroppen skulle orka någonting efter dålig sömn och smärta i 4 dagar men jag kunde ta i och idag känns det i vingarna och bröstet YEEY!!
Idag blir det en promenad med vänninan Annika (A)  och rump och benträning hehe jag hittade en tränings cd från en gammal iform tidning och har kollar på den OH MY GOD ajajaj det kommer kännas i morgondagen ler fast det är ju bara kul att få en fast och fin RUUUUMPA till sommaren .
Nu ska jag vila en stund innan jag ska skjutsa lillskrutt till farmor och jag ska till tandis.

Håll tummarna nu .....inge mera ont tack

Citron och Ingefärste
1 citron bit, pressa ur citronsaften och ha i citronbiten i en stor mugg vatten som du hällt i en kastrull
1/2 cm färsk ingefära skär bort skalet och skär i mindrebitar och ha i citronvattnet
Ha i en svätt honung och koka upp allt sammans ta av kastrullen från plattan och låt stå och dra en stund.
Jag brukar ha i en thepåse FRIGGS grönt the citron och ingefära oxå.
När det har kallnat så silar jag av allt och ställer in i kylen eller häller upp i en mugg.
Antingen dricker man den kall som lemonad (gjorde det i går när det var varmt) eller så värmer man på den och dricker som varmt te. En dunderkur när man är eller börjar bli förkyld :-)

Tjarå

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida