lördag 16 april 2011

Jag har hamnat en dag efter ....

Ja i bloggen menar jag,av någon anleding så hinner jag inte blogga samma dag som jag tränar eller så har jag bara hamnat i otakt haha....till gårdagen då..
När jag kom hem så tog jag Mp3 och stack ut och sprang,det kändes skönt och jag tog det lugnt och benen dom bara sprang men lungorna gav vika och det kändes riktigt tungt när jag sprang. Så jag fick springa jätte sagta för att få luft men jag sprang hela vägen och sen gjorde det ont i magen ,magkatarren spökade och gjorde super ont.
 Mina tankar gick då till biggest loser och jag såg ett program där deltagarna fick sitta efter programets slut och berätta om hur det var att vara med och svara på frågot från publiken. Då frågade en tjej hur dom orkade träna SÅ mycket varje dag( flera timmar /dag) , fick dom inte träningsvärk??
Och då svarade dom att det vara bara fortsätta träna hur ont eller jobbigt det än var, det spelade ingen roll att dom hade skavsår eller att lungorna värkte eller benhinnorna eller vad det nu kunde vara för INGEN ville ju åka ut så man gav allt och lite till.
Jag tror att ibland måste man gå över gränsen och fortsätta fast än det gör ont och kämpa på för att komma över en viss tröskel  som gärna vill bromsa en och låta en fortsätta i den "bekväma" träningen.
Så jag fortsatte springa fast magen gjorde ont och lungorna kändes som dom skulle sprängas, men jag kände att jag inte gick över gränsen så att det var någon livsfara eller så .
Det gick och jag sprang hela vägen med det gick väldigt sagta som sagt.
4,88km på 45:38min  meddeltempot var 9,21min/km
Nu i efterhand är jag glad att jag puschade mig själv lite extra och jag känner inte nå konstiga efterdyningar efter det heller :-).
När jag kom hem gjorde jag magdesrtoyern *3
Alla övningar direkt efter varann och sen 20sek vila mellan seten.
Benlyfft:Ligg på rygg sätt händerna under rumpan och lyfft raka ben mot taken och sen sänk så nära golvet du kan utan att nudda det 10reps
Cykelcrunch : Ligg på rygg lägg händerna bakom nacken och lyfft benen från golvet(raka) och möt höger armbåge mot vänster knä och sen vänster armbåge mor höger knä =1 rep 10 reps
Crunch: ligg på rygg med fötterna i golvet benen böjda, lyfft rumpan samtidigt somdu lyffter huvud och bröst mot taket. Håll en liten stund i övre läget och sen gå tillbaka mot golvet igen men svanka på ryggen när du kommit ner och ligger på rygg igen för att riktigt sträcka ut magmusklerna 10 reps
Sidocrunch: Ligg på rygg höger ben böjt och foten i golvet vänster ben rakt men lyfft upp et lite så det inte vilar på golvet . Händerna bakom naken och sen höger armbåge mot väster sida och fortsätt hålla vänster ben i luften 10 reps  sen samma sak på andra sidan 10st
Sidoplankan lyft :Som vanliga plankan fast på sidan och man lyfter höften upp och ner (super jobbigt)
Vila 20 sek och gör om cirkeln 3-4ggr


Over and out

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida