fredag 29 april 2011

När man mår skit äter man skit så är det bara!!!

Japp har mått pyton här ett par dagar med tankdvärk och med en massa tankar som gäller framtiden .
Lever i en liten ovishet och har sovit dåligt i flera nätter och nu har jag dragitt på mig en förkylning igen suck.
Snorar och harklar mig , har ont i halsen så nu ett par dagar har det blivit godis och andra onyttigheter .....jag har lixom bara tänkt äh jag skiter i det jag kommer aldrig få en platt mage iallafall usch jag är sån tjockis och fet och ful så vad spelar det för roll !
Känner att jag är inne i en riktig depp och skit period och denna förkylning gör ju inte saken bättre när jag inte kan träna och då känner jag mig bara fet och ful och magen ser ut och känns som en ballong :-( .
Idag försökte jag verkligen att ta mig i kragen och köpte mörk choklad och allt men jag hamnade i ungarnas godispåse endå :-P oops  .
Jag har försökt röra på mig genom promenader och rensa tankarna och försöka lyssna på fåglarna och lukta på dofterna av skogen och det som börjat växa....bara för att få en paus från alla tankar som kommer över mig.
I går var första dagen jag inte hade tandvärk oxå så det var riktigt skönt att komma ut på en långpromenad. Min minsting var med och cyklade hela vägen det var så mysigt att bara få vara han och jag, vi pratade om allt möjligt ....barn är så spontana dom bara säger det som dom tänker på och det är inga krussiduler lixom.

Man får ta dagarna som dom kommer helt enkelt så känner jag just nu. Göra det bästa av det och göra det som får en och må bra...jag vet ju att det INTE är godis i längden men för stunden hjälper det men sen mår man skit för att man har tryckt i sig en massa och mår pyton ler....men det är lätt och ta till när man inte mår bra..tyvärr !
Nej nu ska jag dricka min hemmagjorda huskur citron och ingefärste och hoppas på att halsen blir bättre så jag kan springa igen. lite snuva gör inget men när det är halsen ska man ju ta det lugnt....dom säger ju att om man har ont från halsen och upp är det ok och springa men inte om man har ont från halsen och ner typ hosta .

Just ja jag ...jag har kollat runt på nätet och är såååååååååååå sugen på en ny  (till) pulsklocka....jaa jag vet kanske lite onödigt när jag redan har en men  dom är ju bra på sina egna vis och nu vill jag har båda !!
Jag vill ha en Garmin Forerunner 305 så är det bara !
När jag köpte min polarklocka så valde jag just mellan dessa två klockor och bestämde mig för polaren för den var mer praktisk och man kunde ha den även i vardagen som en vanlig klocka.. +.men den saknar en gps som garmin har inbyggd i sina klockor.....och att köpa till en gps till min polar skulle kosta någon hundring mindre än att köpa just en Garmin klocka. + att gps.en till min polar sätter man på armen så det blir lixom ytterligare en sak att sätta på sig och synka med klockan. Jag tänkte när jag köpte den att jag har ju runkeeper på mobilen och vill jag har gps:en så får jag väl köpa den sen.
Runkeeper tycker jag inte funkar så himla bra den lixom tappar täckning och tiderna blir konstiga och så och jag tror jag skulle störa mig på att ha något på armen oxå när det är varmt och svettigt på sommaren.
Garmin klockan har ju oxå någon form av "träningskompis" så man kan springa rundor mot sig själv ....hmmm jaa ju mer jag läser om den ju mer vill jag ha en. Har inga pengar till det nu i allafall men jag skulle vilja prova en eller få se hur en fungerade så man vet helt säkert. Anledningen till att jag inte tog garmin var att batteriet håller som mest i 10 timmar och man kan inte ha den som en vanlig klocka + att den är ju jättestor, men i träningssynpunkt tror jag det bara är bra, man ser ju allt klart och tydligt.
Japp jag vill ha en!!

Jaja ännu en sak som får mina tankar åt annat håll och som skulle göra mig glad...men det är ju bara grejer inga världsliga saker ! Ilandsproblem lixom ler

Nu ska jag ta mig en dos nesseril och te sen blir det sängen nästa

Kram på er och hoppas ni får en skön valborg!

Tjing

1 kommentarer:

Blogger Sara sa...

Kram tillbaks! Hoppas ni får en mysig valborg hela familjen! :)

29 april 2011 kl. 14:45  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida