tisdag 12 april 2011

Löpning och mitt hemliga vapen!

Gick med minstingen till dagis och direkt efter tog jag mig ut på en löptur. Det går sååå segt och det känns tungt och jag får ingen flow lixom, men jag sprang eller joggade hela vägen (4,90km).
Pulsen låg mellan 157-167bpm  och då joggade jag såå sakta och ändå kändes det som jag flåsa som attans.
Jag längtar tills jag får njuta av mina löprundor,man kan ju knappt kalla det för löprundor för det går så sakta! Åh jag blir sur och frustrerad, kom igen nu kroppen vakna till eller är det jag som inte puschar mig tillräckligt?? Fast det känns som jag har kämpat när jag kommer hem och är genomsvettig och röd i ansiktet.

Fick nys om en bra sida av bästa vännen där man kan räkna ut kroppsfettet och sitt bmi .
Enligt YMCA-formeln så låg mitt kroppsfett på 31% och enligt BMI låg det på 28% .
Så jag låg på gränsen till övervikt enligt YMCA och normal enligt BMI.
Känner mig lite deppig eller låg faktiskt tycker vågen står still och måtten inte ändrar sig ett skvatt.
Nu var det ju bara någon vecka sen ifs som jag mätte mig och jag har precis börjat med mitt nya träningschema och löpningen ute,men endå .-(  .
Bästa vännen går det så bra för och hon har snart nått sin målvikt det bara går neråt och neråt hela tiden, det är såå kul och läsa om hennes framsteg och viktnedgång jag är så stolt över henne!!

Jag hatar dom här känslorna när jag tvivlar på mig själv och inte tycker att det går åt rätt håll...men tittar man på fakta så har jag tränat och rört på mig massor...hmm är det maten?? Äter jag för lite och därför står jag still ???
Gaahhh jag hatar tankarna men det enda jag vill är ju att få en platt mage och jag tror helt ärligt att jag kan få det men det finns inga genvägar dit tyvärr.Det är bara kämpa stenhårt med kost och träning.
Någon sa till mig förut att- nej du kan inte få en platt mage för du har för mycket bristningar efter dina graviditeter. Bristningar är att skinnet dragits ut och då kommer du få extra skinn som hänger istället,det kommer alltid vara en kant.
Ja vi får väl se om det är sant! Men jag tänker då banne mig försöka att få en fin platt mage, om man går ner sakta men säkert och får lite muskler så kanske det inte alls blir så.
Jag vill tro det !
Jag vill ha det !
Det finns inga genvägar bara senvägar tyvärr.
Dax att rycka upp sig,kämpa,ge gärnet .....visa att det VISST GÅR !!

Just ja mitt hemliga vapen var det också ja......

Sååå underbart goda och söta och det smakar som godis !!
Dom måste ju vara bättre än godis och kakor i allafall och man kan söta yoghurten eller maten/såsen med dom ist för socker.

Dadlar
Kalorier & näring Fontana Färska dadlar

Och det brukar räcka med bara ett par så är man nöjd.
Det är mycket kolisar/100g men jag tror jag ska prova endå när sötsuget är som störst att ta några sånna.
Vad tror ni bra eller dåligt med dadlar??? Det ska vara dom färska, dom torkade är bara hårda och trådiga usch !


Over and out

2 kommentarer:

Blogger Sara sa...

Njae, nått min målvikt vet jag inte, men kommit halvvägs iaf! ;)
Fast jag har en massa som dallrar på magen ändå, även om det är lite mindre än förut.
Färska dadlar har jag nog faktiskt aldrig provat tror jag? Är skeptisk till om jag kommer att tycka om dem, men definitivt villig att prova. Måste hålla utkik nästa gång vi ska handla mat.
Jag tycker du är superduktig som kämpar på! Alla har vi väl såna svackor när allt känns trögt, just nu är jag på en topp bara och du är i en svacka. Du kommer snart upp på toppen och puttar ner mig, haha, som herren på täppan!
Kram på dig! :D

12 april 2011 kl. 07:32  
Blogger Carro sa...

Haha jo så är det nog och jag längtar dit ! Fast jag hoppas ju vi kan vara på topp samtidigt och må toppen helt och fullt ler .

12 april 2011 kl. 10:32  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida