lördag 26 mars 2011

WoW vilken träning!!

Jag och J gick med minstingen till dagis sen gick och sprang vi till gymmet som uppvärmning :-).
Där skulle vi träffa J:s lillebror och B .. vi tränade rygg och axlar och mage.
B visade och instruerade mig i 3 nya övningar som jag inte hade gjort förut och det var jätte jobbigt och tog verkligen på HELA ryggen. Det känns super för jag har en svag rygg och har inte känt att det har tagit när jag har tränat rygg förut,eller inte på det sättet. NU har jag träningsvärk jue haha

Jag tittade hela tiden på när han instruerade J oxå och så härmade jag för att prova och hitta dom muskler han förklarade att övningarna tog på.
 När jag sen tittade till  i spegeln så hade jag en helt annan hållning utan att tänka på det :-) en fin, stolt, rak hållning, jag liksom sträckte på mig och hade bak skulderbladen.
NU såg jag ju att min kropp HAR förändrats av all träning, inte riktigt där jag vill att det skulle vara en förändrig (jo lite) men på andra ställen . Som sagt man kan ju inte punktförbränna men nu ser jag ju att det går åt rätt håll och att det jag kämpat för ger resultat. Åh vad roligt !

I kväll ska jag ut på en löptur . Jag ska kolla om vänninan vill med, jag har aldrig sprungit med någon annan än J . Jag tror jag är lite rädd för vad folk ska tycka när jag springer så in i vassens sakta.
Rädd för att den ska tycka att det är skittråkigt och inte tycka att det är någon träning för man kan ju gå bredvid.
Men vet ni det kan ju faktiskt vara bra att ha någon som drar en när det går tungt och som puschar den där extra lilla biten som jag annars skulle ge upp och gå på ...eller hur? Man måste våga prova för att bli bättre vad är det värsta som kan hända lixom....att jag får springa själv igen ler :-)

Gårdagens mat var hmmm inte den bästa kan jag säga MEN fortfarande inget godis eller fikabröd.
När vi kom ifrån gymmet så beställde vi vikingkebab med vitlökssås för det var lite ont om tid tills jag skulle till jobbet. Jag åt nästan en halv och jag vart inte superdupermätt så det vart en klump imagen men jag vart mer än "nöjd" . ( man ska ju inte äta sig mätt utan bara nöjd hoppas ni fattar)

Till jobbet tog jag med mig :
1Äpple
3 gula kiwi
keso
en halv halv viking (rester från lunchen)

Åt 3 kiwi och te som ett mellis och efter en och en halv timma kände jag att jag behövde äta igen.
Var INGE sugen på kebaben så det blev äpple keso och kanel....mums.
Klarade mig på det tills jag kom hem och jag la in kebaben i kylen till grabbarna och så tog jag en lagom bit med hemmagjord paj stället och skivad gurka.
På kvällen fick vi smaka hembakat bröd hos våra vänner ,3 olika sorter som var jätte enkla att göra  ( norpade alla recept ) och super goda.

Sen hem och somnade som en stock haha

Zzzzzz

1 kommentarer:

Blogger Sara sa...

Det där med hållningen behöver jag förbättra. Jag spänner alltid mina axlar så de åker upp till öronen och kutar mycket med ryggen. Inte alls bra. Idag när jag löptränade försökte jag tänka på det du skrev om häromdagen och det MarathonMia har förklarat i sin löpträningsskola (del 5 eller 6 tror jag det var) och jag tyckte att det kändes lite bättre faktiskt. Kram :)

26 mars 2011 kl. 03:51  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida