måndag 21 mars 2011

Långa dagar !

Åh tycker det är så jobbigt att jobba så långa dagar från 7:30-19:00. Jag är verkligen ingen morgon människa så träning innan jobbet det lockar inte speciellt mycket.
På kvällen när man kommer hem så har Hunken varit gullig och gjort mat så då käkar man, sen hjälper jag ungarna med deras läxor och det tar mellan 30-60 min då är ca kl 20:00-20:30 vem har orken att träna då lixom ( mätt i magen och allt) och så är det bra på tv:n.
Jag vet att man måste prioritera så gav jag mig f-n på att träna och sket i CSI som det är idag så får jag ju in min träning.
Och när det blir ljusare tider så kanske man orkar träna på morgonen, bara man ger sig sjutton på det.
Men jag är inne i en låg period med noll lust till träning såååå förbannat tråkigt !!!Jag saknar verkligen det där suget och längtan till nästa pass . jag tänker hela tiden men bara jag får ett träningsschema så kommer det bli bättre då kommer suget igen för jag vet vad jag ska göra. Och med löpning tänker jag...när jag har nya hela skor då kommer det orna sig och det blir roligt igen !! HA så e det ju inte och det vet jag.....jag saknar motivation och har inget mål,ingen riktig träningskompis och det går tungt och jag ser inga resultat what so ever....där har vi felet!!!
Så vad måste jag göra för att det ska bli kul igen??
Det första är ett nytt mål/delmål så jag har något att kämpa för annars lullar man ju bara på lixom.
Det andra är att ta pulsklockan till hjälp igen som en träningskompis
Det tredje är att få till ett styketräningsschema och det skulle en tjej på gymmet fixa till mig så det är på G
Det fjärde är skriva träningsdagbok så man ser resultaten svart på vitt

Det ser och låter så lätt men få ihop allt och få det till en rutin det är det som är svårt!!
Och att jag jobbar så långa dagar. Så när jag väl varit från familjen så vill jag ju inte sticka iväg det första jag gör och träna,samtidigt så vill jag ju passa på att styrketräna när jag är ledig för det tar längst tid och löpträna dom andra dagarna eller nåt sånt .
Jag får fundera på vad jag ska ha som mål eller del mål blir det ju för mitt största mål är ju en platt mage :-D

Dax att krypa ner i sängen och kolla CSI

go och glá som en kexchoklad

3 kommentarer:

Blogger Sara sa...

Kämpa på vännen! Jag är din träningskompis och tänker på dig även om vi inte kan ses när vi tränar, kollar in hur det går på Runkeeper och nu också här (har lagt dina bloggar på min läslista så jag ser när det kommer ett nytt inlägg). Och om du kan komma ner och hälsa på så kan vi ge oss ut och springa och sånt tillsammans! Kram, hoppas du snart sjasar väck Brutus och hittar träningsglädjen igen! :D

21 mars 2011 kl. 14:12  
Blogger Carro sa...

Åh det känns så skönt att vi har varann och kan hjälpa ,stötta och peppa vi ska grejja det här tillsammans ju.Brutus ser lite suddig ut nu redan ;-) nu j-lar rent ut sagt nu KÖÖÖR vi :-D

23 mars 2011 kl. 06:34  
Blogger Sara sa...

Rätt inställning!

23 mars 2011 kl. 15:08  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida