lördag 11 juni 2011

Det tar sig..

Japp det tar sig med träningen i förrgår när jag kom hem från jobbet så stack jag ut på en löpvända,nu springer jag en och samma runda hela tiden för den lixom känns lagom och jag orkar "gamla soptippen rundan" den är ca 3,25 km .
Funderar på att cykla till vargheden oxå för den skogsslingan är jätte skön men av någon konstig anledning är jag livrädd för ormar... huggormar ( Har aldrig varit rädd för dom förut). Den slingan är lixom mer skogslinga än den andra och jag är rädd att man är så inne i springandet att man kanske trampar på ormen och inte ser den.
Flera ggr när jag har sprungit där så har jag blivigt riktigt rädd och trott att det har varit en orm men då har det bara varit en krokig pinne. Ni vet så där så det hugger till i magen och man ryser från topp till tå.
Fast jag tror jag bara är rädd när jag springer själv så jag får springa där när jag har någon med mig :-) .

PÅ kvällen samma dag så cyklade jag och A åsby runt 17,40km tog ca 1,03 h och det var hur skönt som helst och det kändes inte som jag hade sprungit och cyklat samma dag.

I går drog jag med mig J ut på en löpvända vid 21:30 tiden och det var oxå hur skönt som helst det var lagom varmt i luften men det var jobbigt att springa och det gick tufft för mig. Men J gjorde det roligt för så fort vi stannade av och gick så kom myggorna och höll på att äta upp J, så vi sprang mest hela tiden för att slippa bli uppätna och J peppade mig hela tiden till att fortsätta springa.
Nu är jag jätte nöjd att jag sprang så mycket som jag gjorde.
Känns konstigt och veta att man har klarat att springa 5km under 30 min och nu kämpar man med ynka 3km men jag försöker inte tänka så utan göra varje springtur till något bra och jag håller ju igång...det får ta den tid det tar helt enkelt.
Man ska vara glad för att man överhuvudtaget KAN springa/gå/hoppa/simma jag är lyckligt lottad som har det privilegiet.

Vikten har smygit sig neråt...inte mycket men endå åt rätt håll...vägde mig i morse och då vägde jag exakt 58kg  har pendlat mellan 58,5-59,5 kg. Den visade först 57,9kg men sen hoppade den upp till 58kg så jag är nöjd endå .
Vet inte om det är för att vi har inte haft frukt hemma så det har blivigt mindre fruktiga mellanmål eller om det är för att jag börjat dricka kaffe som sätter fart på ämnesomsättningen eller om det är för att jag har tagit mycket haricoverts till maten för vi har inte haft färska grönsaker mest frysta . Men som sagt så har jag ätit glass/godis och fikabröd ja varje dag....tänk om jag kunde ge upp det vad fort jag skulle gå ner då....men på något vis så funkar det inte med "förbud" för min del just nu så jag försöker tänka lite på hur mycket jag äter av det söta. Tex att inte äta både godis och glass samma dag utan ta en sak och inte MASSOR av det. Och så tänker jag på att jag faktiskt går ner nu och om jag äter mycker sött så hamnar jag på 60kg snart igen.
För när alla andra äter gott i familjen så vill jag ju oxå göra det så därför gör jag på detta vis.
Igår köpte vi både godis och marängswiss så jag tänkte att jag väljet ETT alternativ antingen  eller .
Men det blev några godisar och en glassbåt MEN när vi hade ätit glassbåten så tog resten av familjen en till glass och då tackade jag nej....ett steg i rätt riktning hehe.

XOXO

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida