torsdag 7 april 2011

En ond cirkel...

Super härligt väder ute men blåsigt, så när jag gick min promenad på 5km idag fick jag gå och kisa med ögenen för att inte få grus i ögonen. Nu på eftermiddagen åkte jag med J till gymmet och körde mitt första pass sen förra veckan. Jag tog det lugnt och idag stod det ben på schemat, värmde bara upp 5 min och sen körde jag två övningar samtidigt åt gången för att spara lite tid. När jag låg där och tog i kände jag hur huvudet började dunka så fort jag tog i och när passet var slut hade jag en liten huvudvärk.
När jag får ont i huvudet eller magen så vill jag alltid äta något det spelar ingen roll vad det är men jag vill äta äta äta bort smärtan.
Sååå vad gör Carro då.....jo hon åker ner till OKQ8 och köper snus till J och vad händer då.... jo hon köper en korv i baguette med ketchup och senap och lite fransk dressing,och medans hon står och väntar på korven vad HÄNDER DÅ !!!! Jo Carro ser en STOOOR frysbox med GLASS.....VAD gör Carro då ?!!!! Jo så klart tar hon två nya GLASSAR Daim päron till sig och J.
Åker hem och vräker i sig både korv och glass och tror att huvudet ska bli bättre.....OCH VAD HÄNDER DÅ?!!! ler Jo Carro får ont i magen av all skitmat som hon vräkt i sig och Vad gör Carro DÅ...äter ännu mer så klart = en stor OND...MYCKET OND Cirkel!!!!!'
Ok jag har inte ätit nå mer efter korven och glassen men hela dagen och gårdagen ...nej hela veckan har varit skit dagar när det gäller mat! Jag har ätit äppelkaka och vaniljsås två dagar i rad och inte nog med det så bakade jag en bärkaka så det har jag oxå ätit med vaniljsås i går och idag.
 Idag har jag moffat i mig 3 st bitar av bärkakan som var kvar.....men ALLTSÅ HAAAALÅÅÅÅ!!!
Snacka om falsk bullemi ,hetsäter men spyr inte!!
Känns som det inte är någon ide att ens försöka hålla sig nyttig för jag faller tillbaka iallafall....så tråkigt när karaktären ger vika och BRUTUS får överhand. Och bara för att jag vill hålla mig nyttig och från sötsaker så ska ju inte resten av familjen bli lidande.
Nä nu har jag fått skriva av mig lite och det är dax för mig att hämta grabbarna från brottningen sen kommer vänninan och hennes man och så ska hon och jag ut och gå.

Tjing
C

2 kommentarer:

Blogger Sara sa...

Vad jobbigt att du får kämpa så hårt med kosten. Jag vet hur svårt det kan vara, hur Brutus brottar ner ens försvarsmurar och får en att falla för sötsuget. Jag förstår att du inte vill att familjen ska behöva hålla tillbaka för att du inte vill äta onyttigheterna, men kanske kan familjen begränsa sitt intag av onyttigheter till lördagar, eller fredagar och lördagar vilket också underlättar för dig. Det är ju inte fel att dela med sig av sina nyttiga vanor till dem heller. Ge inte upp! När man faller av hästen är det bara att hoppa upp igen vet du! Tusen kramar till dig min vän! <3

7 april 2011 kl. 11:24  
Blogger kämpa sa...

Hej!
Du absolut inte ensam om din kamp, känner igen mig lite. Att trilla dit för det ena efter det andra. Man blir sur på sig själv.
Här blir min familj "lidande" över sötsaker. Jag köper inget hem. Köper de själva så får de hålla det på avstånd från mig hihi.
Vissa perioder går ju kanonbra. Vissa vill man frossa i allt.
Men kämpa på..nya tag alltid bra =)
Kram

7 april 2011 kl. 13:00  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida