fredag 8 april 2011

Aaaooww!!

Jag har sån fruktansvärd träningsvärk sen i går haha men det är skönt oxå på nåt vis för nu vet jag att det jag gjorde i går inte bara var lull lull. Men jag har ont i utsidan,insidan,framsida och baksidan av låren + rumpan ler.
Och idag har jag inte ätit något i socker väg förutom frukt och jag mår bra igen...men det gör jag bara jag äter 5ggr/dag och inget fikabröd eller godis.
Satt och funderade på en sak i bilen på väg hem från jobbet .... Jag kan ju köpa mörkchoklad 70% och ta när jag blir sugen,MEN då är ju risken att jag äter även fast jag INTE är speciellt sugen utan äter bara för att det finns.
Men vad händer då när jag väl får ett riktigt sug...ja då tar man första bästa sött som kommer i ens väg...hmm sitter och funderar på vad jag ska göra eller hur jag ska lösa detta dilemma.
Det är väl bara stålsätta sig och ta en frukt helt enkelt tills det har gått så långt tid så man kan behärska det. Om jag någonsin kommer kunna behärska det.

Gick 5km idag på morgonen tänkte att det skulle hjälpa mot träningsvärken .....hehe men icke .
Funderar på om jag ska cykla till jobbet i morgon,hoppas det är bra väder så är det ju inge och snacka om. Jag kan ju cykla om det regnar med men jag har ingen bra ryggsäck så jag kan ta med mig extra kläder. :-(
Det blir ju lite gratis träning på en dag om man cyklar och igår efter att jag och A hade cyklat 18km så känndes det så bra.Fast det var motvind och blåste som bara den så tyckte jag det var skönt och kul ! Jag chockade nog mig själv lite för jag tänkte att cykling är inget för mig men det var kul. Man behöver ju inte ta ut sig totalt och när man har någon som cyklar lika fort och någon att prata med så blir det ju kul :-) !

Imorgon är det gymet igen det ser jag fram emot det ska bli kul att få ta i lite .

Vi hörs
/C

3 kommentarer:

Blogger Sara sa...

Klart du kommer att kunna behärska det! Jag tror att det där med behärskningen kommer och går i perioder. Funderar nu på att man kanske ska satsa på att få en vana istället för att försöka behärska det hela? Vad tror du? Kram

8 april 2011 kl. 13:54  
Blogger Carro sa...

Jaa i sommras var jag stenhård och när alla åt fikabröd tog jag keso med bär eller frukt !! Så det gäller väl att som sagt hitta en vana som funkar i alla lägen ! Så man inte bara sitter och inte har något på kalas och fikor. Att ta med keso och bär +frukt det skulle ju funka det gäller bara att tänka steget före ler. Jag ska prova och försöka, sen har jag även ett hemligt vapen mot sötsug men jag vet inte riktigt hur pass mycket man kan äta utan att det kanske räknas som socker, det kanske inte är nyttigt alls...ha nu fick jag något att googla och forska i ....bloggar om det sen Ler

10 april 2011 kl. 10:41  
Blogger Sara sa...

Hemligt vapen? Nu har du triggat min nyfikenhet! :P

10 april 2011 kl. 13:16  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida