söndag 11 augusti 2013

Känner mig lite piggare :-)

Idag känner jag mig inte lika trött som förra veckan faktiskt. Jag vet inte om det är träningen eller om det är bara för att jag är lite spänd och nervös idag haha fast på ett bra sätt.
Jag har ju gått efter 16:8 metoden ca 3veckor och det har funkat rätt bra , man fastar 16h och har ett ätfönster på 8h.
Men i fredags bestämde jag mig för att jag ska prova halvfasta 5:2 man äter som vanligt i princip vad man vill i 5 dagar och sen fastar i 2 dagar . Dagarna ska helst inte ligga efter varann så min första faste dag är idag. Mina dagar har jag lagt måndag och torsdag .Faste dagarna minskar man kalorimängden till 500 kal för tjejer och 600 för killar. Jag räknar från 12 igår natt till 12inatt alltså 24h.
Sen får man dela upp dom 500/600  kal på 2 till 3 tillfällen under dagen.
Kl 06 i morse tog jag ett kokt ägg med salt. 11:30 ska jag ta 50g blåbär,31g kvarg och 7g havrekli . Mitt stora mål blir till middag sallad ris och tonfiskröra :-) 
Så jag är spänd och nervös över hur dagen kommer gå mest för att när jag blir så där superhungrig så kan jag börja må illa  så jag nästan hulkar, men det är bara jobba på och tänka på annat. Har läst att bubbelvatten ska hjälpa så vi får väl se. Det har vi gratis här på jobbet så det är skönt. Tänkte dricka mycket te oxå . Kanske lite kaffe. 
Så håll tummarna nu :-)
Jag vet ju att i morgon får jag äta vad jag vill igen.... I måttliga mängder förstås :-) 
Ha en helt fantastisk dag !
Tjung

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida