söndag 25 mars 2012

Core tränings dag

Japp idag är det dax för core , jag har inte varit med på två gånger för denna tråkiga förkylning. Men idag ska jag vara med och nu kanske jag kan börja med bodyrock igen wohoo :-) och ev ta en löprunda i veckan . Hmm känner av magkatarren idag :-( vet inte riktigt varför, om det är oron över allt eller den grillade mate vi åt igår eller vad det är kanske en kombo.
På något vis kan jag inte låta bli och tro att den kommer tillbaka för att jag inte har tränat på två veckor :-S.
När jag tränar så konsentrerar jag mig bara på träningen och man kopplar bort all oro eller problem man har just den stunden och efteråt känner man sig som en bättre människa, man har mer ork till att ta tag i det jobbiga, man kan se på problemen på ett annat vis och hitta nya lösningar, man mår bättre med sin kropp, den känns snyggare även om det inte syns just på en gång så känner man sig anorlunda av att bara ha tränat just en endaste gång.
Jag tror det är det som gör att jag inte får magkatarr när jag tränar ofta, visst det är jobbigt och kroppen blir andträngd men den släpper stress och oro för en stund.

Ja konstiga tankar har man ju men jag inbillar mig i allafall att min kropp behöver träning för att jag ska må bra för när jag inte tränar blir kroppen ännu mer stel och jag får krämpor både här och där och man mår helt kass, huvudvärk och magkatarr brukar göra sig påminda och även andra krämpor med , iblan känner man sig som 70 år .

Nej lite vila sen en grön juice innan core :-)

Tjing

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida