torsdag 8 augusti 2013

Försöker sakta men säkert..

Ja jag försöker sakta men säkert att röra på mig på något sätt men det känns som kroppen bara säger ifrån hela tiden :-( . Jag känner mig så sliten... Jag är trött hela tiden gäspar konstant . När jag försöker mig på att bodyrocka hemma så får jag ont i ryggen och då tar jag det lugnt och utan vikter för att jag vet att ryggen och magen är svag. Sen försöker jag löpa/jogga nu när ryggen är bättre ja då säger båda höftena ifrån istället. Om jag sitter eller ligger och sen ska resa mig så hugger det till i höfterna så benen viker sig på mig , nästan precis samma var det när jag hade ont i svanken då var det oxå så just i ett läge så högg det till.
Blir så ledsen när man försöker och vill och så går det inte. Det hjälper inte att vila för det har jag provat smärtan kommer tillbaka . Så nu ska jag prova att börja träna höftern försiktigt och strecha musklerna vid höftböjaren få se om det hjälper . 
Man blir nerstämd när man inte kan röra sig som man vill, jag vet att det är massor med folk som säkert har mycket värre problem med kroppen än mig och man ska inte gnälla . 
Jag önskar bara jag visste vad det berodde på och vad det är  så man åtminstone kan försöka att göra det bättre, vart ska man vända sig för sånt här? Husläkaren eller sjukgymnast eller massör eller kiropraktor .... Jag har ingen aning ? Samtidigt så vet jag att det blir knorr hemma eller vad man ska säga J söker aldrig för något och han har en speciell attityd till sånna grejer, han skulle absolut inte säga emot eller så men han tycker väl man är pjåkig eller hur jag nu ska förklara.
Aja vi får se hur jag gör... Provar nog träning och strech först .
Skönt att få skriva av sig i allafall :-) 

Ska till bästaste vännen i hela världen idag . Jag älskar henne så himla mycket hon är min klippa och finns alltid där när man behöver henne. Jag är så glad att vi hittade varann . Hon har en stor plats i mitt hjärta :-D
På söndag fyller hon år så jag tänkte köpa något och åka över med och umgås prata och träna .

Tjing 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida