lördag 19 mars 2011

Dagens träning!

Gick en powerwalk i morse på 35min och nu i kväll åkte vi till gymmet.
8min uppvärmning på cykel och sen tränade jag baksida axlar/rygg. Jag har inget speciellt upplägg på vilka dagar jag ska träna vad och det blir bara tråkigt när man åker ner och bara gör något . Ska göra ett schema på styrketräning 3 dagar i veckan och resten powerwalks och löpning.
Ska väl försöka mig på att göra bodyrockutmaningen vad det gäller mat men det krävs lite planering och så vill jag skriva ut en lista på superfoods så man vet att man alltid får med det i måltiderna.
Det gäller ju att ligga steget före hela tiden om det ska funka med kosten tycker jag. Jag är en riktig godisråtta kakmonster och mitt sötsug är ONORMT ( ist för enormt min son sa alltid det när han var liten)
jag är inne i en fas eller vad man ska säga att jag hittar ursäkter till allt.... bara jag får äta godis,kakor,choklad.
Usch jag gillart inte och jag vet att jag kan avstå och vara duktig bara jag har något "istället för" näe jag får lixom inte till det.
Jag får ingen flyt i träningen och absolut inte i kosten ...morr jag måste ha allt tillhands snabbt för att dämpa suget lixom. Vi gjorde hemmagjord pizza idag med egen tomatsås oxå och så skulle jag ner till affären och köpa vitkål så vi kunde göra pizzasallad för det är ju så gott till,jag fixade allt men när jag skulle ner och köpa vitkål så var ju pizzorna redan färdiga och alla var jättehungriga (även jag) så det blev lixom inget av det.
Då tänkte jag men jag slår ihop en liten sallad....men nej det blidde ingen sådan heller vi vräkte i oss pizzan och sen var det bra ...efteråt vart jag sur på mig själv att jag inte kunde fixat lite sallad så skulle jag inte ha ätit dom extra pizza bitarna för det skulle lixom räckt med 2 slizer och sallad istället blev det 5 slizer och ingen sallad.Hade jag köpt vitkålen igår som jag tänkte så hade det ju blivit pizzasallad men istället tänkte jag att jag fixar det i morgon då kan jag gå ner till affären och få röra på mig lite extra då.
Nej planering och framförhållning är det som gäller för mig. Nästa gång köper jag allt på en gång så har jag hemma om man inte får tid och hinner som idag.
Känns som man endå har missat eller fuskat med kosten och då kan man fortsätta resten av dagen.... så gör man om och gör rätt i morgon :-( AJ AJ AJ !!!! Det är precis så man INTE ska göra ju  (jag vet det innerst inne men endå gör jag det) man ska tänka att oj nu blev det inte så bra så nästa måltid ska jag göra rätt !!
I morgon är det tvätt hela förmiddagen och så ska jag och grabbarna åka och titta på brottningsmatch så dom får se hur det går till .Alla 3 går på brottning och till hösten är det deras tur att få gå på match.
Så jag ska väl kika vad vi ska äta i morgon och se så jag får ihop mina 3 mål med 2 mellanmål grönsaker,frukt,protein och allt.

Jahapp tjingeling för i kväll
over and out

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida